Rehabilitacja kolana Warszawa

Stawy kolanowe przy każdym kroku przenoszą gigantyczne obciążenia. W przypadku uprawiania sportu, ruchy te mnożone są kilkukrotnie, z powodu wykonywania przeskoków, wyskoków i innych elementów dynamicznych. W ten sposób najczęściej dochodzi do uszkodzeń stawu kolanowego. Do najczęstszych urazów zaliczyć możemy skręcenia i stłuczenia, oraz naciągnięcia i naderwania więzadeł bocznych, lub krzyżowych. Wystarczy jeden fałszywy ruch, aby struktury wewnątrz naszego kolana posypały się jak domek z kart. Jak dochodzi do urazów? Najczęściej na skutek zablokowania stopy w podłożu i nieprawidłowego ułożenia łydki. Kolano skręca się, a stopa zostaje w miejscu. W ten sposób dochodzi do spustoszenia wewnętrznych struktur kolanowych. Diagnoza w dużej mierze zależna jest od szczęścia i siły mięśni. Jeśli te aspekty są po naszej stronie, to możemy liczyć jedynie na uszkodzenie więzadeł pobocznych strzałkowych i więzadeł pobocznych piszczelowych, które posiadają duże możliwości jeśli chodzi o samo regeneracje. Jeśli mamy mniej szczęścia, to mogło dojść do uszkodzenia łąkotek, które wymagać będą artroskopowej interwencji. Jeśli zaś szczęście się do nas nie uśmiechnęło, to zerwaliśmy więzadło krzyżowe przednie lub tylne, które wymaga rekonstrukcji.

Każdy uraz kolana powinien być konsultowany z ortopedą. Nawet w przypadku niewinnie wyglądających kontuzji, konieczna jest wizyta u specjalisty, który, wykonując badania manualne i obrazowe będzie w stanie określić stopień degeneracji naszego stawu.

Co robić od razu po urazie? Rehabilitacja kolana Warszawa

Przede wszystkim należy zastosować się do podstawowego protokołu regeneracyjnego, który zaleca odciążanie kończyny, elewacje, okłady z lodu, kompresję i ogólny odpoczynek. Najlepiej w pozycji leżącej umieścić kolano powyżej linii biodra, a stopę powyżej kolana. W ten sposób poprawimy ukrwienie kolana i jednocześnie przyspieszymy regeneracje struktur wokół niego. Po okresie odpoczynku rozpocząć można długotrwałą i intensywną rehabilitacje kolana.

Reklamy